Ucraina – A treia zi


Era 7.30. Navalind prin usa intredeschisa direct in patul meu, soarele mi-a taiat brusc somnul. Parjol. Mi-am cautat ochelarii de soare, mi-am facut curaj, si am iesit din camera. Cafea. Suc. Apa. Cafeaa. O baie in mare ar fi fost prea mult, asa ca m-am rezumat la un dus rece. Orice de mancare ar fi fost prea multa… Cafea si suc…

Am facut bagajul si l-am carat la motoare. Am luat cazutul si l-am dus la masina. M-am rugat ca motorul sa stie sa stea pe doua roti si sa ma care si pe mine… macar pentru inceput… a functionat. Dupa ce am strans omida, dupa o scurta pauza de refill la prima benzinarie, drumul a fost neimportant pana la cetate. Nu ma gandeam decat la cum naiba o sa reuseasca motoru’ sa ma care urmatorii 300km prin gropi si valuri de asfalt… nu vroiam sa ajung si eu in masina. La cetate am organizat motoarele sub un copac, la umbra. Dupa 5 minute, a venit un intreprinzator care ne-a spus sa le mutam vre-o doi metri, cat sa-si intinda taraba cu suveniruri, ca acolo e locul lui. Ne-am conformat fara nici un dezavantaj… tot umbra era.

Cetatea e mare… e cam cea mai mare cetate pe care am vazut-o… si zidurile sunt in picioare… nu ma gandesc ca e asa de pe vremea lu’ Stefan, fara nici un fel de efort local. Sunt zone unde se cunoaste interventia moderna… mai ales in mijloc, unde e crama lu’ Stefan, fundita dupa folie galbena de plastic, si tinte cu baloane in care poti trage cu arbaleta lu’ Stefan… Evideeent, nu e tiganiada care ar fi fost la noi. Nu sunt chistoace, coji de seminte, ghemotoace de hartie pe jos, nu sunt inscriptii amoroase pictate sau scrijelite pe pereti, iar peisajul e interesant. Grupuri de copii si adolescenti veniti cu autobuze sau pe jos, vizitau oarecum in liniste. Nimic deranjant… hmm… mda, nimic… discordante, da… crama galbena din mijloc, buda din mijloc, baloanele, un tun sprijinit pe un bloc de beton armat… Intrarea e 3 lei… eu zic ca merita chiar si drumul…


La plecare am cautat in zadar un butic de unde sa ne aprovizionam cu muuulta apa. N-am gasit. Ne-am oprit la o crasma si le-am golit frigiderul de apa si suc. Mai iefin ca braga. Apa la jumate de litru – un leu, sucul la sfert – doi lei.

Pe drumul spre casa, gasca a fost total dezorganizata. Plictiseala s-a manifestat in cele mai diverse forme. De la cantat in casca, pana la ac/dc in casti, de la „vezi ca ma opresc putin si va ajung” pana la „o iau inainte si va astept”. Dupa ultima oprire la peco, am cautat un loc unde sa mancam ce mai ramasese. Ne-am oprit in zona deltei, pe drumul bombardat, langa un copac traznit. Am mancat cate un carnat afumat si un biscuit jumate de persoana. Pe paine a fost bataie…jumate de paine la 10 insi. Drumul nu mai avea balti de apa, ci avea balti de smoala. Poate repara drumul. Vineri, la dus, pe acelasi drum erau lucratori care turnau asfalt in gropile pline cu apa… Berea, vodca si visinata mi-au grait pe limba lor pana aproape de iesirea din Ucraina.

Prin granite am trecut repede, fara spagi, fara controale… or fi vazut pe fetele noastre oboseala… sau ne-au tinut minte de vineri…sau nu avem fete de traficanti. Cei 7 kilometri de drum european de la Giurgiulesti pana la intrarea in Galati au avut un efect analgezic asupra sezuturilor noastre. In momentul ala ne-am dat seama despre semnificatia cuvintelor „enjoy the ride”. Bucuria a tinut un pic. A  urmat praful, pietrisul si hartoapele de pe  „Basarabiei” pana in „Cosbuc”, dupa care a urmat blocajul datorat cortegiului fotbalistilor care defilau cu cupa „otelului”. Si in sfarsit ne-am oprit la o pizza si  o bere cinstita.

…inca am o reticenta in a ma urca pe motor…

2 responses to “Ucraina – A treia zi

  1. Ai fost smecher de ai mancat un carnat intreg io doar juma….si juma de bescuite..da fu mai fain peisaju asa ca nu so simtit stomacu gol :))

Lasă un răspuns

