Ucraina – Prima zi


Intr-o frumoasa zi de sfarsit de iarna, „cineva” a hotarat ca pe 20 mai sa ne plimbam prin Ucraina cu motoarele…si nu imi pare rau.

Am plecat 6 motoare si o masina… si tot atatea s-au si intors. Era, in schimb,sa pierdem un motociclist care a cazut pe ploaie, intr-o curba, si si-a bulit (inca o data) piciorul stang… dar nu atat de tare incat sa trebuiasca dus la urgente. Am avut noroc la faza asta pentru ca am avut masina cu noi, si am mai avut noroc de un baiat care e foarte bun si la mecanica si la condus moto, care la intoarcere a condus motorul ranitului.

Motoarele au fost: doua Suzuki DR650, o Honda Transalp, o Honda Shadow,  o Nepra modificata si eu cu bmw F650. La dus am stat 3.5 ore in vama, mai ales la ucrainieni, care ne-au cerut spaga (pasapoartele cu bani inauntru erau „normale”, la celelalte era ceva „anormal”, si nu vroiau sa faca vama). Cum aparea banu’ in pasaport, cum „ieta pasaport normal”. Spaga ceruta a fost de 30 de grivni (cam 10 lei).

Imediat ce am iesit din vama ucrainiana, a inceput sa ploua torential asa ca am mers repede, repede si ne-am adapostit intr-o carciuma in Reni, unde am mancat o supa cu galuste (nu neaparat exceptionala) si am asteptat sa se termine ploaia.Ploaia nu s-a terminat de tot decat dupa inca 50 de kilometri de motociclit. Tot in Reni, am avut proasta inspiratie sa-l lasam pe ala cu masina in fata… asa ca s-a luat dupa gps si noi dupa el, de frica sa nu se piarda…chiar daca si nevasta-sa i-a spus, si el a vazut, si noi am vazut ca era o strada cu sens unic si el mergea pe contrasens. Dupa 200m, ne-a oprit politia.

Spaga, 200 grivni (80 lei) ne-a scapat rapid de parlamentari cu politistii care incepusera sa scrie in carnetel (poate doar la misto)…era deja ora 2, si mai aveam de mers 280km pe care nu-i cunosteam.

Drumul Reni-Izmail e infiorator. Cratere, gropi (pline de apa pentru ca ploua in continuare), pietris, nisip, din cand in cand cate un tir sau cate un suv. Dar peisajul era fain si aerul curat,  pentru ca drumul trece prin delta, printre doua lacuri mari, iar la orizont se vad Muntii Macinului ca niste Alpi indepartati.

Dupa unele mici probleme la sistemul electric al Neprei si la benzina mea (ca am vrut sa fac economie si sa cumpar direct din Ucraina, fara sa stiu unde e urmatoarea benzinarie), am ajuns la Izmail pe la 4 si ne-am invartit o multime prin oras, in cautarea unui supermarket. Dupa vizite sumare la o pescarie, un magazin de cosmetice si un magazin de bauturi, care semanau toate cu posibile „alimentare” de unde ne-am fi putut lua paine si ceva de rontait, ca asta ne durea, am primit, in sfarsit, indicatia corecta. A fost destul de nasol pentru ca in Izmail sunt strazi unde nu au voie motocicletele (nu prea inteleg de ce). Cat timp am fost la cumparaturi, a mai tras o ploaie torentiala cu fulgere si tunete de vibrau rafturile supermarketului, dar pana cand am iesit din magazin, incepuse deja sa se usuce pe jos.

Am plecat iar (de data asta masina a ramas la coada, ca sa nu ne mai incurce drumurile). Dupa Izmail drumul a devenit ceva mai bun, dar gropile si valurile de asfalt din curbe, m-au disperat. S-a mers mai incet de cum sunt obisnuit, in ritmul neprei, (care era vedeta spectacolului oriunde ajungea), cu 70-80 la ora. Dupa inca 100km, s-a rupt un cablu de acceleratie de la Honda Shadow… „mecanicul nostru”, in 10 minute si-a facut meseria (l-a legat de celalalt cablu) si am mers mai departe. Dezavantajul a fost ca la eliberarea acceleratiei, maneta nu mai revenea, dar nu e un dezavantaj semnificativ…e ca si cum ai avea cruise control😀

Pe masura ce ne apropiam de Cetatea Alba, drumul devenea din ce in ce mai aglomerat, chiar daca nu era cu mult mai bun. Valuri si gropi acolo unde nu te asteptai (in special in curbe si imediat dupa portiuni cu asfalt foarte bun).
Am avut o mica mare (scurta dar intensa) emotie la iesirea din Cetatea Alba (Bilhorod-Dnistrovski), cand un BMW seria 5, alb, cu o viteza destul de mare (in jur de 100 imi imaginez, noi avand 20-30km/h), ne-a depasit. A trecut razant pe langa motociclete, a fost gata sa se infinga in curu’ golfului, dar l-a ratat milimetric  (soferul nostru ajunsese iar primul, si tocmai tragea de volan spre stanga intrand pe contrasens, ca sa evite o groapa) si a iesit in decor dincolo de contrasens. Nu s-a lovit de nimic, si a fugit in continuare intr-un nor de pietris si praf.

Am ajuns la 10.30 in Zatoka, care e o statiune pe litoralul Marii Negre. Gpsu’ ne-a lasat iar in drum. Noroc cu un motociclist care s-a oprit in dreptul „coloanei” noastre ca sa ne intrebe daca avem probleme, si ne-a spus sa-l urmam pana in dreptul campingului unde ne rezervasem locuri. Cu ocazia asta, am aflat ca la 200m de campingul nostru era intrunire moto. Ne-am cazat si ne-am pus pe mancat si pe baut… unii au facut baie in mare.

Am adormit toti pe la 12…

One response to “Ucraina – Prima zi

  1. Mai zi-ne cum o fost😀

Lasă un răspuns

